Masa kecikMasa kecik, abang aku amat garang. Nak mintak apa apa..hmm..jangan harap. Even kalau anak jiran sekampung wat hal pun..kami dah kena warning. Ye la..time tu ada anak dara kawin koboi, kena cekup, seksi.. bebudak lelaki lak.. ader mat pit, mat gian..dan segala gala mat mat la...Kalu tetakat kena luku kepala tu... biasa jerKalu tak kena luku...rasanyer cam sesuatu tak kena.Dia lak rapat ngn ayah aku..geng maut.. ayah aku suka lebihkan diaTapi, maser dia lari dari rumah... nak hidup sendiri kunun.. mak aku cakap aku antara makhluk yang paling kuat meraung.Er ..aku tak ingat time tu..Yang aku tau..dia tak nah semayang The only time dia semayang ialah depan atuk aku..pandai dia beli jiwa.
Masa RemajaAku dah setat pandai wat kerja sendiri.Tapi masih menyampah ngan abang aku..takleh tengok orang senang.Musti ada dirty works yang dia suh aku wat...cam kemas bangunan lama ker...dan mostly dia paksa aku mengecat. Ilang kontrol ayu aku.Aku tak suka cat rumah dan cat bangunanpenat..dan kotor.. tak sempat nak melawa.... masuk universiti best..takyah wat kerja buruh binaan tu lagiSbb tu aku tak lawa sampaki skang kut..selebet manjang
Masa dewasaAku ngan abang geng. Apa apa cerita..musti dia nak citer kat aku dulu.Dia sanggup tangguhkan kerja rutin dia bila aku balik bercutiCakap jer nak pergi mana.. dia akan bawak nyer..Kami geng..sampai bini dia sound aku sbb suka layan abang aku..heheh...aku ngn abg aku selalu gelak jer. Aku surprise bila dia dah setat dok kat sejadah. Tanya aku camner sebutan lam alQuran. Hmmm...abg aku dah lain nampaknyer
Masa Ayah aku takderFamily kami paling cool. Siap boleh wat lawak maser tetamu dtg lagi. sampai ada sedara yang cakap..cam rumah takda kematian.Time ni aku berselisih ngan abg aku. Yer la.. org tgh feeling, dia lak banyak megarah itu ini...Tapi kejap jer...air di cincang takkan putus
Masa sekarangDia yang jaga kubur ayah. Rumput liar tak pernah ada.Dia selalu cakap kat bini dia... nak p borak ngan ayah sat..time tu laa dia akan cabut rumput sambil borak borak.Katanya.. kalau dia rindu..dia akan wat amal bebanyak...nanti kangayah aku muncul dalam mimpi dia.Dari org yang tak penah solat..jadik hamba Allah yang khusyukDari takda hala tuju... jadik sorang yang fokus...
Itulah citer abang aku...Sorang Mafia insafTerima kasih abang
Kalu korang boring....aku nak cakap... saper suh baca posting ni
Selamat Ramadhan

posted by.. hasnah
Category

1 yang sengal:

chics said...

touchinglah!make my eyes watery only

9/9/08 2:41 PM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum