~hasnah~

17.09.2009
Aku terlepas flight. Mebe Allah marah kut, sbb aku pertaruhkan nasib aku kat makhluk dia gak...bukan kat Dia. Atau, aku takabbur...tak pernah cakap 'Insya Allah'

So..aku perlukan plan B,C atau D. Abis puas blur dan air mata berkaca2 kat airport..aku dapat akal.

Tiket ker Pantai Timur? Kalau korang bukan orang Pantai Timur...korang takkan tahu betapa teruknya nak dapatkan satu benda bergelar 'tiket'. Sesaper orang Pantai Timur boleh tlg verify citer aku. Cerita ini adalah pengembaraan aku balik kampung

Memandangkan aku dalam risk, so skang aku perlukan management aku beli tiket ker Aloq Staq. Better dari aku dok melangut lam waiting list ker KB. Satu lagi tiket available ialah ker Terengganu...mandangkan tarak sesaper kat situ...aku abaikan.

Kalau terlepas flight dah tragic...harga flight dan kos2 seterusnyer double tragic.

18.09.2009

05:00 am
Di sini perjalanan bermula. Perut aku dari smalam hanya berbuka poser ngn Quarter Pounder, segelas ais lemon tea dan air suam, aku menuju ke LCCT. Nak makan pun tader mood. Cek ngn mak ikan..guaner nak lepas border. Ermm..ke Bukit Kayu itam ler nampaknyer aku nih

07:15 am
Dah masuk perut Tony Fernandez, as usual...aku akan silap duduk. Seat aku sbenarnyer tepi tingkap!!! Yessss....titoooooooooooo

08:00 am
Awan Kumulusnimbus (awan yg tebal tu kan??) sgt tebal. Kapal terbang takleh landing. Lepas 2 kali dia wat willie kat atas awan.....captain terpaksa mendarat kat Penang. Aihhh...Penang jer..kalu mendarat kat Haadyai kan best. Kok 10 baru sampai ker airport Aloq Staq

10:00 am
Pakcik Kamaruddin and family datang amik aku....antar ker sempadan Sadao. Kami bergambar kat Sadai Immigration...giler panas dan giler ramai org tgk. keh keh keh. Cayalah pokcik...bleh layan Indie song hehehehe.

12:00 pm
Naik coaster ker bandar Haadyai dengan tambang 55 baht. Aku lena lagiii.... senang jer ghopernyer nak p ke bandar.....Pakcik Kamaruddin dok risau..takut aku jual anak dara dia yg temankan aku tuh...aku selamat antar Hanis balik...dan tido lam coaster

1:30 pm
Aku tunggu bas ker Bandar Narathiwat.

2:30 pm
Sampai jer bas..smua org berebut. Sib baek aku memang terrer. walaupun aku ader satu beg beroda yg besar, bag laptop dan sling bag aku. Ader gak yg 2-3 org robocop yg sanggup berdiri lebih kurang 3 jam. Aku heran..naper laa depa tak dok kat tangga...takut baju kotor kah? Kalu aku...mmg aku dok bersila kat lantai bas tuh. Sib baek aku dapat seat, walaupun kat belakang sekali. Ader kipas pusing2 yg mmg nak cecah kepala aku kalau aku berdiri. Sempat lagi aku tido. Depa nih..tak poser pun makan kat public lelebih lagi jejantan Melayu kat saner. Tau la musafir....tapi kalu at least ader perasaan segan cket kan bagus.

5:00 pm
Aku sampai umah. Bonceng passenger motocycle..aku bayar 40 baht

So, aku balik umah dengan menaiki hampir smua kenderaan. Dari keter, bas, ERL (train), plane, van (coaster), motor....Alhamdulillah.
Kalu ader kapal selam...lum tentu aku tak naik lagi. Selamat Hari Raya smua. Aku nak mintak maaf atas segala tersilap kater tersasul bahasa.

p/s aku dah lamer wat posting nih...tapi aku luper post..ader kerrrrr????
Category

0 yang sengal:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum