Hari ni memang hari lepas geram kat blog kot.. apa2 la labu.. oh ya.. my John Labu.. dah kena kidnap! seminggu x balik rumah.. baru jer nak bermanja ngan dia.. dah hilang!
Kali ni nak cakap pasal perangai orang2 di sekelilng kita.. dengan kata lain sekeliling aku la!
1st.. aku belajar.. org tak kan cakap kalau dia sendiri tak buat. Sebagai contoh.. I jenis orang forgive and forget.. wahhh! tapi resultnya.. sebaliknye. I cari u sampai mati.. to make sure hidup u tak senang.. dan if Malaysia x der undang2 dah lama i bunuh u! boleh.. boleh saja kalu ngan dia..
2nd.. berhutang dan pas tu cancel chq kat bank then kata org tipu dia pulak.. cakap berdegah dlm akaun ader 200 ribu.. bleh beli Merc cash! Pas tu maki2 ckp org bawak citer sana sini.. org yg senyap gak la dapat nama tak baik. biar kan jer.. Saper la org yg malang tu.. boleh jer senyap mcm tu. Dan aku rasa org bodoh jer bleh sabar cam ni!
3rd.. depan kita punya baik.. ini ramai.. belakang kita.. fm A to Z yg kita buat sumer salah! yg ni ader follower sendiri la.. mcm dlm tweeter gak.. yg jadi pak hanggok! Sebab org cam ni dia mmg baik ngan sumer org tapi ader agenda dia sendiri.. Aku puas berhati2 ngan org cam ni.. tapi sekadang 2 kadang terkena gak!!
4th.. aku pun pelik.. mcm mana aku bleh jumper ngan org2 mcm ni.. very close minded and it so malay ok.. suka tgk org jatuh.. suka lagakan sesama sendiri.. the best part is.. lepas tangan jer pas tu.. konon mcm ambik tahu tapi.. bullshit la... tapi tak per la.. at least a very good lessons for me that in future.. biar la org kata aku ni sombong nak mampos ker.. carefull ok.. bila rapat ngan org.
Monyet selalu pesan.. awak tu baik2 skit rapat sangat ngan group tu.. dorang bukan mcm awak!! Tapi aku ignore coz i dont see the true color yet.. Now u see Now u dont!!! I learnt it very hard way to know ppl around me.. and i'm not regret, mmg pun.. x pernah menyesal.. just kesian kat org2 mcm ni dan terfikir.. sampai bila melayu nak berfikiran mcm ni..
Thks to Terresa Lai yg banyak mengajar aku masa kecik2 dulu.. sampai my mom said.. perangai aku sebijik dia.. and also to Andy, Reza and Jeff.. her sons and my tangkap ikan / swimming / studies / fighting buddies..
done for today.. till next time!!

3 yang sengal:

hantu ganaz said...

yg ni kannnn...panjangggg norrrrrrrr

tapi... org degil mmg learn from hard way..more interesting..more challenging hahahah

15/7/10 1:50 PM  
hazard said...

wah. ini entry marah.

rileks.

at the end of the day, you will know who your real friends are. and they are the ones who should keep closest to heart.

:)

16/7/10 10:08 AM  
reen501 said...

babe.. aku nak saman org yg tipu duit aku ni bleh tak?? apa procedure dia.. :)

18/7/10 7:22 AM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum