~hasnah~


Hari ni ker smalam Nisfu Syaaban?
Setengah orang kata hari ni....
Tapi ader yg kater semalam....
Aper2 hal.... weekend baru ni, bulan penuh.

Sebab bulan penuh,
Manusia pun bertukar jadi wolfman
Bukan bertukar secara fizikal....
Tapi secara mental
Dengan perangai pelik laa....
Mood tak elok laaaa....
Selalu nak marah/kecik ati/hentam orang laaa
Aku bagi semua tu, MOON Factor
Tak boleh nak pedulik sgt...
Kang jadik permanent MOON Factor,
tak ker gila namanya.
Baik aku carik benda yang menggmbirakan
Salah satu khabar gembira ialah...jumpa gerai yang makanan dia best

Tadi p carik kuih nak berbuka.
Selain dari Akok, aku bukannya reti makan kuih bertepung ni
Yer la...aku membesar dalam guni gandum
Eh......dengan guni gandum
Kang kecik ati pulak mak aku

Kole kacang
Pertama kali kenal kole kacang ialah ngn Wanjasmara.
Bff...p pasar malam jalan TAR.
Aku makan kole kacang dan sewaktu dengannya dalam tahun 1997
Hmmm...terima kasih ajar aku nikmat kuih tu...
Tu...yang berterabur kat atas tu..memang best



Meh kita tgk aper lagi kuih ku beli
Aku tak tau samada ni kes lapar mata ker... rambang mata





Yang kuning tu, bingka jagung....amik yang corner lot tu.... best sbb tepi dia agak keras sikit.
Dalam gambar, org tak letak yg corner lot, tak cantik. Tapi tu ler yang sedap

Yang sebelah kanan tu tepung talam. Pong best .
Isk..smua benda ku nampak best sajer. Walaupun kasta kuih ni lebih rendah dari kole kacang, tapi deduanya memang tak menghampakan.

Sesaper nak kuih best, p beli kat Taman Melawati, ader di antara bank2 kat situ. Ader akak tu bukak gerai ngn laki dia.
Mmg customer service tip top punyaaaa...
Selamat mencuba

Errr...wolfman mmg betul betul takda kan?
Category

2 yang sengal:

Anonymous said...

You might add that the kole kacang is one of your late father's favorite kuih

28/7/10 11:46 AM  
hasnah said...

eh? tak pun

28/7/10 2:19 PM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum