2 bulan sudah berlalu.. hati ku btol2 tenang hari ini. Adakah aku sudah dpt terima apa yg berlaku? Dapat atau tidak.. sumernya dah berlaku pun.. Aku redha.. aku mampu tersenyum, senyuman yg datang dari hati.. bukan yg di buat2 lagi. Aku mampu berlawak semula.. yup.. aku rasa aku sudah boleh terima kenyataan yang aku telah ditinggalkan..
2 bulan.. tak la lama sangat kan?? Tapi dalam masa itu.. aku rasa aku bukan aku.. tu lah maksudnyer.. aku rindu pada diriku sendiri. Errmmm rindu sangat..(hugs!) Aku seorang yang selalu gelak.. tak der masalah.. suka tolong org.. tegas dgn pendirian.. bertukar menjadi org yg tak kesahkan org sekeliling.. murung.. tinggal solat.. aku dgn dunia aku shj.. 2 bulan.. Aku bagai menyeksa diri sendiri.. Kesiannyer kalu diingat balik kat diri ni.. Aku minta maaf eh diri.. Aku tahu kau adalah amanat Allah yg perlu aku jaga sebaiknyer.. 1000X maaf..
Tapi dlm masa tu, aku kenal ramai org2 baru.. Aku tak tahu samada kawan atau sebaliknya.. Apa yang berlaku membuat aku susah nak percayakan org yg boleh di gelar kawan lagi. Biar la bila aku kenal.. cuma kenal.. borak.. lepak.. mungkin aku kena belajar menilai seseorang.. hati budi seseorg.. kawan sejati mmg susah nak cari..
Apa yg aku harapkan sekarang, ketenangan.. aku tak mahu berdendam dengan sesiapa.. Aku minta maaf jika aku ada menyakitkan hati org.. (sure2 mmg ader la..) dan aku maafkan pada siapa yang raser2 pernah buat salah kat aku.. itu lah aku.. sejahat mana pun aku.. hati aku lembut.. aku mudah memaafkan. Demi Allah.. tiada tersirat dendam di hati ini.. Aku mahu bebaskan diriku dari perasaan amarah!
Byk perkara lagi aku nak pikirkan untuk teruskan liku2 hidup di muka bumi Allah ini. Byk benda yg aku kena buat untuk baiki diri ini.. Aku ada matlamat hidupku.. dan aku mahu mencapainya.. biarpun susah.. akan aku usahakan.. aku bukan manusia yg hanya tahu berangan kerana angan2 tanpa usaha adalah sia2.
mmr501
Category

5 yang sengal:

monyet said...

ni ada je ni.. kata tak save.. ke tu entry len?

17/6/09 8:52 AM  
hantu ganaz said...

aluu...aluuu...aluu....

18/6/09 12:38 PM  
hantu ganaz said...

taperr..sekali petik saploh mendatangg

18/6/09 12:50 PM  
miss bintangbatu said...

wah..dh hapdet yer...bagosh2...

18/6/09 8:11 PM  
miss bintangbatu said...

sabar ye...kalo xkene tinggal...kita tinggalkan org kot...
biasalah tu..hidup mcm roda...

18/6/09 8:12 PM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum