~hasnah~

Aku baru balik dari Senggarang, Batu Pahat. Sebelum balik ker KL, singgah omah teman kat Yong Peng sat. Perjalanan bermula seawal 7.30 pagi. Kira abis awal la tuh, mandangkan ari ni ari cuti dan sok lak cuti am bagi org Johor.

Pagi tadi masih berkabus. Aku suka kalu bermula perjalanan seawal pagi, sbb ku suka tgk embun dan kabus. Kwn aku, Miss Seng yg drive, katernyer nak tunjuk something new kat atas jalan raya.

Pepagi, banyak burung yg kuar carik makan. Ni spesis burung2 yg kecikkk tuu..ku rasa org kampung aku panggil 'burung ciok'. Tu pong ku rasa laaa..tak tentu lagi btoi ker idak. Tak nah lam idop aku tgk burung yg malas terbang, dan suka lepak atas jalan raya. Bila keter laku, depa akan terkedek kedek berjalan tepi jalan, pada pandangan mata aku, terkedek2 leisurely. Keter lak terpaksa elak depa depa nih. Aku agak stress pagi tadi takut ader lak makhluk berkaki 2 ni terkorban. Kang saper lak nak semayang mayat kan. Ku tak pandai.

Kalu kat jalan besar la...akan ader sekor burung dok kat garisan putih pembahagi jalan. Jadik polis trafit tok burung2 civilian yg melintas la kut. Mebe sbb eksiden rate melibatkan kaum ini sangatlah minimal, sbb tu la depa selamber giler.

Kalulah aku menjadi drebar pagi tadi...mmg keja aku tekan brek jer.

Hasnah, dari Senggarang melaporkan.
Category

1 yang sengal:

miss said...

senah...ku xnak komen psl ni...
hahaha..

juz nak bagi tau...ku dapat gak makan doyan mlm tadik...best giler....

tu la mu..suka mkn depan aku..kesian kt ku...:P

28/6/09 2:20 PM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum