Kalau org main bola.. matlamat derang nak menang. Jadi kena la usaha tok sumbat bola tu masuk ke dalam pintu gol. Tu orang main bola.. Sebab tu aku suker tgk..
Aku pun cam tu gak, aku sentiasa nak menang.. untuk menang, kita kena la set dulu aper game yg kita nak main. Kiter terjemahkan "game" tu sebagai tujuan dalam menjalani hidup di bumi Allah.
Tujuan.. mengapa Allah jadikan kita ni manusia bukan benda lain sebagai KhalifahNya.
(Ni sumer pendapat aku, if korang ader pendapat lain.. sila komen.. jadi aku bleh buat Games part II dan seterusnya..
Yang pertama
Kerana kita ader akal untuk berfikir. Kucing.. ader otak, kita kena latih kucing tok dengar ckp kita. Manusia berfikir guna otak, perlu di latih jugak..
Mcm mana nak latih berfikir??
Tak perlu la aku ckp pasal education backgrd kat sini coz Gaffar Baba tu takat std 6 je.. tapi bleh jadi TPM..
Bagi aku, kita kena laa bercampur ngan orangs (coz plural.. ramai), bukan takat satu kumpulan manusia jer.. berjenis2 kumpulan. Baru kiter bleh nampak grp ni cam mana, grp tu mcm mana... then baru la bleh bezakan grp2 ni. Takat kiter bercampur ngan org yg sama everyday pas tu just dengar crita pasal dia ni pasal dia tu.. tak der maknernyer..
tu buat ketupat namanyer.. bahasa halus.. heheheheh
Jadi.. bila kita dah bleh bezakan... maknanya kita dah melatih akal kita berfikir. Stuju tak?
Aku raser aku dah menyimpang ni.. cepat balik ke jalan yg benar....
Ok.. matlamat..
Umur semakin meningkat.. tak tau masihkah ader hari esok.. alangkah baiknya kalau kita dapat tahu bila kita mati.. Mcm sekarang ni.. org boleh tentukan bila nak lahirkan anak dia.. hehehehe..
Ada orang hidup.. yang aku nampak laa.. mcm tiada tujuan. Tak tahu aper yang dia nak. Mmg sumer org seronok kalau dapat enjoy everyday.. tapi tak bosan ker? Sampai bila?
Aku.. aku tahu aper yang aku mahu maknanyer aku tahu matlamat aku...
(;) hehehhehe.. antara aku dan Allah, tak perlu aku jawab ngan manusia..)
Ada org.. dia tahu aper yg dia mahu.. tapi.. tak berusaha langsung! Boleh dapat ker? Tiada benda yang free kat dunia ni. Kadang2.. errmm selalu nyer laa.. aku kesian tengok org2 mcm ni. Dalam umur yang lebih kurang aku ni.. masih tergapai2.. adakah aku yang bertuah?
Bg aku tidak.. tuah bukan datang bergolek.. sumernyer dari usaha tok sampai ke tahap yg kiter ader sekarang.
dah panjang sgt.. akan bersambung...

mmr501
Category

1 yang sengal:

Hantu ganaz said...

Sbb tu Gapar baba sat ja jadik TPM.

24/6/09 11:12 PM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum