If last week, Hasnah posted about the blue sofa.. Today aku nak post pasal sofa jugak. Lama aku nak pahamkan, dan after aku baca komen2 kat FB hari ni.. aku memang tersentap. Semalam baru aku post pasai Sentapan K3, hari ni aku dah setaraf ngan K3, sama2 tersentap.
Sepuluh minit tadi, aku tak tau apa yg aku fikir, aku tak tau aper yg aku buat, aku tak tau apa yg org fikir pasal aku.
Sekarang.. aku memang di puncak ketegangan sentapan tali tangsi! Perasaan, maruah dan fikiran ku semua jatuh bukan takat ke tanah tapi bak di gali 7 kaki dalamnya.. aku terkubur bersama perasaanku, akalku, duniaku.. mati seketika.
Di manakah aku di mata mereka? Adakah aku umpama kusyen? Kusyen yang sangat empuk.. bila di jaga, di gilap setiap hari.. Tapi.. kusyen tetap menjadi kusyen selamanya.. bila mereka penat, akan dtg pada ku, bila mereka bersedih, akan dtg kepadaku, bila mereka suka.. mereka juga akan dtg kepadaku.
Cukup baik layanan ku pada mereka, sehingga mereka sukar untuk melupakan aku terutama ketika mereka di dalam ketidaktentuan..
Aku.. menerima mereka.. kerana itu lah tujuan aku di jadikan, memberi keselesaan kepada mereka.. tapi sampai bila aku ingin menjadi lilin? Aku menerangi mereka sedangkan aku lebur terbakar.. Pernah kah mereka memahami aku?
Aku berkaca-kaca.. Sudah puas menangis.. terlalu murah airmata ini..
Aku penat.. aku pasrah.. aku redha.. aku bersyukur..
Selalu bertanya.. masihkah ader kebahagiaan untuk diriku?
Aku sedar sekarang.. jawapannyer di depan mata ku...
Tiada kebahagiaan dalam kamus hidup ku…

mmr501

6 yang sengal:

miss said...

sabar byk2 yer MMR..
insyaAllah akan tiba sinar kebahagiaan utk kamu suatu hari nanti..

biarlah masa yg menentukan segalanya...byk2 berdoa padaNya..

amin...

(berbuat baik insyaAllah akan dibalas baik juga..)

7/7/09 9:14 AM  
hantu ganaz said...

ahh???
ni sejak bila jadik heroin buku citer melayu keluaran Alaf 21 nih??????

*selepas ku tampo ranma kiri kanan sebanyak 18 kali*

wake up!!!! Allah jadikan manusia sebagai Khalifah kat muka bumi nih...bukan sofa atau lilin!

7/7/09 3:40 PM  
mmr501 said...

ko kan... tak bleh aku nak feeling skit! mmg bagi panas hati la ko ni hantu...!
ko mmg hantu ko tau tak..
hantu kecot!

7/7/09 3:53 PM  
hantu ganaz said...

Sbb ku rasa statement ko ni bodoh giler..sampai atas belakang tau penyakit ko ni!

kalu org nak sofa...org p la beli kat ikea ker..kedai perabot ah seng ker...yg ko nak amik keja sofa tu naper???? kesian kat sofa tu. Adoi....mmg takder kena mengena btol laa...banayk lagi keja yg ko leh watt....

aku mmg sakit mata tgk posting yg tak membina diri gini....

patutkah ku terus menampar ko kiri kanan sebanyak 2 kali lagi,..biar cukup 20 kali

7/7/09 3:57 PM  
monyet said...

haaa elok laaa tu.. mulaa laaa macam anjing ngan kucing tu.. nak kena hantok gak dua2 ni karang..

7/7/09 4:13 PM  
miss said...

hantu ganaz mmg suka sgt potong2 setim ni....

muahahahaha

7/7/09 7:05 PM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum