~hasnah~


Errmm.... aku wat blog surf kengkawan aku. Ada yg tersentap, ada yang jiwa kacau dan ader gak yg jiwang. Bahagiakah depa ngn hidup memasing? Uishh... guaner nak ukur kebahagiaan org? melalu blog dia kah? wang simpanan kah? baper banyak umah yg dia ada kah?? Susah...susah nak tgk ukur org tu bahagia ker idak. Tapi.. kat kg aku senang jer nak ukur kebahagiaan. Aku rasa, most of the kampung kat Malaysia laaa.. kebahagiaan di ukur melalu 'bling bling' yg ko ader. Tak paham???

Dia cam ni...makin banyak ko pakai emas ..makin bahagia la ko.. tak kira laa...even ko dah macam kedai emas bergerak pong...tapi tu la jadik ukuran. Status makin UP laa...Nak nak kalu time kenduri atau hari perayaan. Ha..tok tok aku dulu.. pantang tgk cucu 'bare hands' kompem dia akan bukak bekas harta khazanah, suh pakai...nak bagi org tgk yg cucu dia bahagia....ekk?? reality babe. Hentah bayar zakat ker idak tok tok aku tuhhh

Kena ingat..emas tu..kena kaler emas. even ko pakai jewellery dari Tiffani & co ker, rafflesia ker.. mmg takder makna laa kalu putih cam besi.

Aku.. patut laaa aku selalu dok dapur time raya... sbb ku mmg tak kesah ngn emas ni... tak koser aku nak layan. Giler tak bahagia akuu ini....Cam laaa aku nak pedulik..Tak heran jadik kasta terendah kalu ngn sebab barang kemas ni

Tapi kan.. kalu keluarga aku kat kampung, jumpa org ni..aku rasa depa approve yg org ni sgt bahagia kut...aku rasa tahap piawai 'kebahagiaanmometer' Mr. T adalah 'super bahagia'



P/s 1: kang tamau laa kena hisab sebelum second last Nabi Sulaiman sok sok..penat nak nunggu wooo..

P/s2 :Kalu ader org nak bagi emas bling bling nak gak hehehe,,,emas mahal skang niii..investment
P/s3 : ala..kampung korang pun samer case kannn
Category

5 yang sengal:

monyet said...

jika itu menjadi ukuran.. confirm aku tak bahagiaaaa.. sbb aku seurat emaih pon tarak.. jgn kata emaih... hatta perakk pon tarak

20/7/09 10:45 AM  
kasturi said...

emas tu semua cara lama...nowadays it depend on ur assets, phone, house,car,.... tapi sebenarnya cara hidup kita...teringat satu cerita pemerintah arab, dia taksub melihat seorg pengemis memakan sekeping roti dgn penuh nikmat sedangkan hidangan yg mcm2 didepannya tapi semuanya bagaikan tidak enak..

20/7/09 2:54 PM  
mmr501 said...

hoi... penat aku cari idea pasai happiness is gifted but.... tak greti2 lagi ker.. !

20/7/09 7:26 PM  
hantu ganaz said...

taakk...kat kampung aku taker org baca blog
Happiness kat kedai emas ah seng nunnnn

20/7/09 7:58 PM  
Anonymous said...

Hi !.
might , perhaps curious to know how one can reach 2000 per day of income .
There is no initial capital needed You may begin earning with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you haven`t ever dreamt of such a chance to become rich
The company represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

Its head office is in Panama with affiliates around the world.
Do you want to become really rich in short time?
That`s your chance That`s what you really need!

I feel good, I began to take up income with the help of this company,
and I invite you to do the same. It`s all about how to choose a proper partner who uses your money in a right way - that`s AimTrust!.
I take now up to 2G every day, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
It`s easy to start , just click this link http://cipemyzi.virtue.nu/azinolu.html
and lucky you`re! Let`s take this option together to get rid of nastiness of the life

11/12/09 2:17 AM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum